jętności niezbędne do kierowania autem. Jest to jednak zbyt optymistyczne założenie. Trzeba przede wszystkim mieć na uwadze to, że umiejętności zdobyte na podstawowym kursie prawa jazdy są elementarne i jeżeli do tej pory nie uczyliśmy się nowych rzeczy, to nasz proces szkoleniowy zakończył się tylko na tych 30 h. Teraz po prostu jesteśmy bardziej wprawni w tym czego się nauczyliśmy. Tymczasem szkolenia w zakresie prowadzenia samochodu są o wiele bardziej rozbudowane. O ile nie zdobywamy wiedzy we własnym zakresie, np. z internetu, to warto zastanowić się nad takimi kursami. Często są to szkoły bezpiecznej jazdy, uczące BHP oraz umiejętności praktycznych w sytuacjach awaryjnych. Pod okiem instruktora można przećwiczyć różne scenariusze, takie jak np. poślizg czy dachowanie. Właśnie ten ostatni manewr jest bardzo niebezpieczny i raczej niemożliwy do przećwiczenia w normalnych warunkach. Dlatego istnieje urządzenie takie jak symulator dachowania. Można w nim wręcz w laboratoryjnych warunkach przećwiczyć dachowanie i wypracować dobre nawyki zwiększające szansę przeżycia w takiej sytuacji.
Uważam też że kierowcy powinni poddawać
Jeśli chodzi o edukowanie kierowców, to uważam, że nigdy nie powinniśmy odpuszczać. Sam jestem kierowcą od wielu lat i w ciągu miesiąca pokonuję olbrzymie odległości. Widokiem, który często rzuca mi się w oczy, to bardzo nieuważne zachowania osób, które prowadzą auta. Nadmierna prędkość, to oczywiście jeden z problemów, który można wytknąć palcem użytkownikom naszych dróg. Jeśli zaś chodzi o bhp to uważam za najbardziej winnych pieszych i rowerzystów, którzy wychodzą z założenia, że jeśli oni widzą, to widzi każdy. Kilkukrotnie miałem sytuację, że podczas wyprzedzania na wydawałoby się pustej drodze, nagle pojawiała się sylwetka człowieka na rowerze. Albo sylwetka idącego poboczem pieszego. W końcu do chodzenia nie są im potrzebne szkolenia. Podkreślam bardzo często w rozmowie z przyjaciółmi, że powinny odbywać się regularne szkolenia z bhp na drogach. Uważam też, że kierowcy powinni poddawać się różnym próbom. Spróbować na przykład jak wygląda sytuacja kiedy poznamy symulator dachowania. Wtedy mamy zdecydowanie większą szansę na odpowiednie i odpowiedzialne zachowanie w przypadku nieszczęśliwego wypadku. Jak mówi przysłowie "nauki nigdy za wiele". Tylko z takiego założenia wychodząc jesteśmy w stanie odnajdywać się na drogach, na których ruch jest coraz większy. Chęć rozwoju nawet w codziennych czynnościach to przecież nie wstyd.
w Japonii jest rzeczą naturalnąW warunkach kontrolowanych rozwijać się ww
Rozwój osobisty bardzo często pojawia się na ustach ludzi w telewizji oraz internecie. Uczymy się odpowiednio mówić, żeby trafić do ludzi. Uczymy się języków obcych, żeby łatwiej było nam walczyć o podniesienie zarobków bądź też zmianę pracy. Edukujemy się w kwestiach duchowych w zależności od wiary jaką wyznajemy. Coraz częściej można znaleźć informacje odnośnie potrzeby nauki ekonomii, która np. w Japonii jest rzeczą naturalną. W szkołach bardzo często prowadzone są szkolenia w kwestii zachowań bhp podczas zajęć, oraz w razie niebezpiecznych wypadków. Uważam, że to bardzo ważne szkolenia, bo przecież "nie znasz dnia ani godziny". Każdy zakład pracy ma obowiązek przeprowadzić z początkującym pracownikiem szkolenia bhp. Dlatego jestem zdania, że warto pójść o krok dalej. W warunkach kontrolowanych rozwijać się ww prowadzeniu samochodu. Auta rozwijają przecież coraz większe prędkości i w razie poślizgu mogą wydarzyć się nieprzewidziane rzeczy. No właśnie! Czy na pewno są one nieprzewidziane? Warto poddać się symulatorowi poślizgów i dowiedzieć się jak powinniśmy się zachować. A może symulator dachowania? Bo w końcu dachowanie jest sytuacją, która rzadko się przydarza i rzadko się o tym mówi. A jednak przytrafić się może! Rzecz nie trudna do zrozumienia, że każdy będzie postępował według swoich własnych preferencji. Niemniej polecam spróbować przeżyć jak najwięcej w warunkach symulatora.